Search
  • Cristian Udrescu

Rapoarte sau BI?


Care este diferenta dintre Raportare si Business Intelligence (BI) ?

De mai bine de 15 ani ma folosesc de fiecare ocazie pentru a sustine importanta implementarii unui sistem de BI in fiecare companie cu care ma intalnesc.


Diferenta consta in mutarea imediata a efortului angajatilor, de la pregatirea si verificarea datelor catre analiza si strategie.


Asadar care este solutia mai buna, rapoartele sau BI-ul?

Exista o paleta larga de solutii disponibile pe piata in acest moment, care, la o privire rapida par a fi similare, dar care se diferentiaza prin functionalitati si mod de abordare.

Este important sa intelegem aceste diferente pentru a ne putea asigura ca alegem cea mai buna tehnologie pentru nevoile organizatiei noastre.


Aproape toti utilizatorii de sisteme informatice, fie ele ERP, CRM, SFA, WMS sau POS sunt obisnuiti cu uneltele de raportare. Ei pot genera aceste rapoarte direct din aplicatiile respective sau pot folosi unelte specializate de raportare (Crystal Reports, Jet Reports, etc). Ambele au nevoie de angajati cu cunostinte avansate in domeniu, care sa pregateasca de fiecare data aceste rapoarte.

Rezerva o sedinta de consultanta gratuita, impreuna cu un specialist Cyberpro, pentru a afla care sunt solutiile informatice care ti se potrivesc!


Slabiciunile Rapoartelor

Consumatoare de timp si de bani

Chiar daca avem la dispozitie o resursa de personal care detine cunostinte necesare de raportare, setarea rapoartelor necesita timp iar acesta costa.


Utilizatorii prefera rapoartele in Excel

Cand rapoartele sunt rigide, gresite sau intarziate (mai ales daca e nevoie de plati suplimentare catre furnizorii de solutii pentru a le modifica!), utilizatorii prefera sa exporte datele in excel care, de obicei, este instalat pe propriul computer. Aceasta este prima sursa de probleme, mai ales pentru ca apar diferente de date si erori facute pe parcursul prelucrarii informatiilor.


Viziune limitata

Rapoartele pot furniza utilizatorilor informatii extrem de detaliate care sunt de multe ori greu de inteles din cauza cantitatii mari de informatii pe care le contin. Acest lucru poate duce la probleme pentru ca angajatii pur si simplu nu au timpul necesar sa inteleaga, din marea masa de informatii primite, toate implicatiile datelor furnizate de un raport. In mod traditional, un raport iti va spune doar ce s-a intamplat, dar nu iti va spune de ce!?

Diferenta fundamentala intre Rapoarte si Business Intelligence este abilitatea de a interactiona cu datele, pentru a dezvolta analize multi-dimensionale care furnizeaza avantaje competitive importante. Principalul beneficiu comercial pe care il furnizeaza este viteza de reactie atunci cand este identificata o schimbare in piata. Aceasta agilitate poate deveni un avantaj competitiv unic pentru companiile din ziua de azi care se confrunta cu un mediu de business in continua schimbare.

BI-ul furnizeaza un cu totul al mod de utilizare si navigare prin datele companiei, unul care este concentrat pe managementul proactiv care stabileste obiective si monitorizeaza rezultatele.

Abilitatile BI-ului:

Indicatorii de Performanta (KPI's - Key Performance Indicators) si Tablourile de Bord (Dashboard's and Scorecards), sunt folositi ca sa stabileasca obiective, sa le faca vizibile, sa monitorizeze performanta si sa furnizeze alerte cand rezultatele nu se potrivesc cu asteptarile.

Analizeaza, atunci cand apare o problema, si poate identifica de unde a aparut problema iar Tablourile de Bord sunt folosite pentru a obtine rapid o privire de ansamblu asupra performantei.

Abilitatile de drill-down (foraj) in datele prelucrate pana la nivel de document si tranzactie, ajuta la identificarea si lamurirea extrem de rapida a sursei problemei aparute.


Click aici pentru a primi brosura

"Cum sa pregatesti o implementare de succes!"


Concluzii

O unealta de raportare si o solutie de BI sunt foarte diferite. Uneltele de raportare furnizeaza informatii pe cand o solutie de BI are abilitatea de a monitoriza si gestiona performanta.

Companiile care folosesc solutii de Business Intelligence castiga viteza de reactie ca avantaj competitiv, reduce costurile si creste performanta in timp ce isi gestioneaza afacerile in mod proactiv.

In mediul de afaceri de astazi, schimbarea este singura constanta. A ramane proactiv si flexibil este un avantaj competitiv in sine, un avantaj activat de Business Inteligence.







#businessintelligence #erp #reports #raportari #performanta #bi #crm